Semlan släktforskar

Häromkvällen satt husse och matte och tittade på dendär platta klätterställningen. Jag gick som vanligt för att sätta mig i deras blickfång när min blick fångades av bilden på klätterställningen.
Jag förstod plötsigt varför mina människor var så intresserade; det var nån slags katter på klätterställningen! Dom hade inga fläckar, men deras svansar var lika randiga som min och dom verkade gilla klättring med.
Jag satt en lång stund och tittade på dom konstiga katterna.
Sen ropade jag på Humlan, som också tyckte det var spännande att se.
Husse sa att dom konstiga katterna bor på Madagaskar. Det verkar va ett trevligt land där marken är grön och ätbar hela tiden, inte som här där man måste sitta på matte för att inte frysa tassarna av sig.
Om ni undrar var vi är nästa vinter så kan ni leta på Madagaskar.

Kommentarer
Postat av: Agneta

Madagaskar låter ok*

2012-02-22 @ 20:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0